Akreditasi
Ardiansyah, B. (2013). Belajar dan Pembelajaran. Mataram: FKIP Press.
Borich, D. (2014). Observation Skills for Effective Teaching. Englewood Cliffs: Macmilan Publishing company.
Hikmawati. (2014). Strategi Pembelajaran Fisika. Mataram: FKIP Press.
Munfaridatus, A. (2018). Implementasi Strategi Practice Rehearsal Pairs Linghtening the Learning Climate dan Simulasi dalam Pembelajaran di Sekolah. Jurnal Pendidikan Sosialdan Agama Insuri Ponorogo. 1(1)
Rochmad. (2012). Desain Model Pengembangan Perangkat Pembelajaran Matematika. Jurnal Matematika FMIPA UNNES. 3(1). 2086-2334.
Setyosari, P. (2012). Metode Penelitian Pendidikan Dan Penembangan. Jakarta: Kencana.
Silberman, M. (2009). Active Learning (101 Strategi Pembelajaran Aktif). Yogyakarta: Pustaka Insan Madani.
Sugiyono. (2017). Statistika Untuk Penelitian. Bandung: Alfabeta.
Suprijono, A. (2014). Cooperatif Learning Teori & Aplikasi PAIKEM. Yogyakarta: PustakaBelajar.
Suriani, T. & Utami, K.B. (2019). Penerapan Strategi Pembelajaran Aktif Tipe Practice Rehearsal Pairs Dalam Pembelajaran Matematika Siswa Kelas VII SMPN 1 Ranah Pesisir. Jurnal Ilmiah Pendidikan Scholastic. 3(2).
Warsono, H. (2012). Pembelajaran Aktif: Teori Dan Asesmen. Bandung: Remaja Rosdakarya
The Open Access Journals of Physics Education Program, University of Mataram provides quality journal publication services to documenting and preserving scientific article from the results of your research.