Akreditasi
Carter, R. (2008). Critical thinking: An introduction. New York: Routledge.
Hartini, A. (2017). Pengembangan Perangkat Pembelajaran Model Project Based Learning Untuk Meningkatkan Kemampuan Berpikir Kritis Peserta didik Sekolah Dasar. ELSE (Elementary School Education Journal): Jurnal Pendidikan Dan Pembelajaran Sekolah Dasar, 1(2a), 6–16.
Husnuddu’a, A. U., Sarjana, K., Kurniawan, E., & Soeprianto, H. (2022). Pengaruh Kecendrungan Berpikir Kritis Terhadap Kemampuan Generalisasi Matematis Padamateri Barisan Dan Deret Peserta didik Kelas XII SMA Negeri 1 Narmada. Griya Journal of Mathematics Education and Application, 2(4), 988–1001.
Jamaluddin, J., Jufri, A. W., & Ramdani, A. (2021). Evaluasi E-readiness Pembelajaran Biologi Peserta didik SMA Pada Masa Pandemi Covid-19. Journal of Research in Science Education, 7, 131-138.
Jamaluddin, J., Jufri, A. W., & Ramdani, A. (2023). Effect Of E-readiness Skills, Metacognitive Awareness, and Biological Literacy On The High School Students’ Misconceptions. Jurnal Pendidikan IPA Indonesia, 12(2), 252-264.
Jatnika, Y., Kusuma, B., dan Yuniati, S. (2017). Budaya Literasi untuk Menumbuhkan Karakter Bangsa. Edisi 6, Jakarta: Kemendikbud.
Kemendikbud, Balitbang, Puspendik. (2023). Pendidikan di Indonesia: Belajar dan Hasil Belajar. Jakarta: Departemen Pendidikan dan kebudayaan.
Matteucci, M. C. (2016). Responsibility for School Outcomes: Theacer, Student, and parent Point of View. In Edulearn16 Proceedings.
Mutula, S., & Brakel, P. (2006). An Evaluation of E-readiness Assessment Tools With Respect to Information Access: Towards an Integrated Information Rich Tool. International Journal of Information Management, 26, 212–223.
Profetto-McGrath, J. (1999). Critical Thinking Skills and Critical Thinking Dispotitions of Baccalaureate Nursin Student. Thesis. University of Alberta
Putriningtyas, A., Muhlis, & Bachtiar, I. (2022). Perkembangan Kecenderungan Berpikir Kritis Peserta didik Pada Materi Biologi di MAN 2 Mataram. Jurnal Ilmiah Profesi Pendidikan, 7 (3b), 1534 – 1542.
Safitri, R. M., Andayani, Y., & Jamaluddin, J. (2020). Korelasi Kecenderungan Berpikir Kritis dengan Hasil Belajar IPA Peserta Didik SMP Negeri Se- Lombok Barat. Jurnal Pijar Mipa, 15(3), 219–222.
Saputri, Resti., Nurlela, Nintin., & Patras, Yuyun Elizabeth. (2020). Pengaruh Berpikir Kritis Terhadap Hasil Belajar Matematika. Jurnal Pendidikan dan Pengajaran Guru Sekolah Dasar, 3(1), 38 – 41.
Sugiyono, S. (2024). Metode Penelitian Kuantitatif. Bandung : ALFABETA.
Widyoko, E. P. (2012) Teknik Penyusunan Instrumen Penelitian. Yogyakarta: Pustaka Pelajar.
Wilson, L. O. (2016). Anderson and Krathwohl-Bloom’s Taxonomy Revised. Uderstanding the Nem Taxonomy Bloom’s.
Yogica, R., & Hasanah , J. (2019). Analisis Kesiapan Peserta Didik SMA Negeri 8 Padang Menghadapi Revolusi Industri 4.0. Jurnal Eksakta Pendidikan (JEP), 3(2), 176-183.
Hak Cipta (c) 2024 Jurnal Pendidikan, Sains, Geologi dan Geofisika (GeoScienceed)
Artikel ini berlisensiCreative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
The Open Access Journals of Physics Education Program, University of Mataram provides quality journal publication services to documenting and preserving scientific article from the results of your research.